Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

2ο Δημοτικό Σχολείο Καρύστου - Τάξεις: Ε, Στ

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εύβοια - Έκδοση του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Εύβοιας. Η επιμέλεια είναι της Θάλειας Καλαμπαλίκη, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Νοέμβριος 2000
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

«Κατοικία - Ένδυμα - Λόγος»

Αφορμή - Κριτήρια επιλογής θέματος
Αφορμή για την επιλογή του θέματος αποτέλεσε η ανάγκη κατανόησης από μέρους των μαθητών της σχέσης που εμφανίζουν τα στοιχεία αυτά και η αλληλοσύνδεσή τους, ως των πλέον βασικών στοιχείων της ζωής μας. Στη σημερινή μας εποχή η κατοικία, τα υλικά, ο τρόπος κατασκευής και διακόσμησής της αποτελούν απαραίτητους παράγοντες ζωής και άνεσης του ανθρώπου και μελετούνται επιστημονικά.

Σκοπός - Στόχοι
Να αντιληφθούν οι μαθητές τα αίτια για το είδος της κατοικίας και τη σχέση που έχουν με το ένδυμα και το ρόλο που διαδραματίζουν οι κλιματολογικές συνθήκες στη διαμόρφωση των δυο αυτών στοιχείων. Να εξετασθεί η συνάρτηση λόγου και φυσικού περιβάλλοντος. Να κατανοήσουν οι μαθητές ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την εξέλιξη των τριών αυτών στοιχείων.

Συνεργασία
Οι μαθητές συνεργάστηκαν με το Δήμο Καρύστου, με το Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Καρύστου «Ανεμοπύλες» με το Πολεοδομικό Γραφείο Καρύστου, με το Λαογραφικό Μουσείο Καρύστου, το Αρχαιολογικό Μουσείο Καρύστου, τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ν. Γιοκαλά, τη Δημοτική Βιβλιοθήκη, με αρχιτέκτονες, πολιτικούς μηχανικούς, εργολάβους, χτίστες, εμποροράφτες, με πνευματικούς ανθρώπους του τόπου μας, κ.ά.

Δραστηριότητες
Οι μαθητές επισκέφθηκαν και συνεργάστηκαν με τους παραπάνω φορείς και ανθρώπους. Συγκέντρωσαν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που χτίζονται οι κατοικίες και τα υπόλοιπα κτίρια, τα υλικά που χρησιμοποιούσαν και χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για την κατασκευή ενδυμασιών και τον τρόπο εξέλιξης του λόγου. Επισκέφθηκαν και παρατήρησαν επίσης το Μπούρτζι και το Καστέλλο Ρόσσο, ιστορικά μνημεία της περιοχής μας.

Φωτογράφησαν κτίρια, στολές και επιγραφές.

Η συνολική εργασία των μαθητών παρουσιάστηκε στο Σχολείο και σε ειδική εκδήλωση στο Ίδρυμα Νικ. Γιοκαλά. Διαβάστηκαν αποσπάσματα των εργασιών και εκτέθηκαν οι φωτογραφίες αλλά και τα κείμενα των μαθητών.

Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού εντάχθηκε και το θεατρικό έργο «Το μεικτό ζωοδικείο αποφασίζει ...» του Βασίλη Αναστασιάδη, στο οποίο τονίζονταν η ανάγκη της κατάλληλης επιλογής των λέξεων που χρησιμοποιούμε κατά περίπτωση ώστε να μη θίγουμε κανέναν.

Αξιολόγηση - Συμπεράσματα - Προτάσεις
Οι μαθητές σ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος (Μάρτιος - Μάιος 1998) εργάστηκαν με πραγματικό ενδιαφέρον και ζήλο για τα θέματα που τους ανατέθηκαν. Το αποτέλεσμα κρίνεται ως ικανοποιητικό και σ' όλους οφείλουμε να εκφράσουμε τα συγχαρητήριά μας τόσο για την προσπάθεια όσο και για το αποτέλεσμα. Επίσης πρέπει να τονίσουμε την ευχαρίστηση που νοιώθουν οι μαθητές όταν τους αναθέτουν τέτοιου είδους εργασίες που απαιτούν υπευθυνότητα, μεθοδικότητα και έρευνα.

Διέθεσαν τον πολύτιμο χρόνο τους, που ειδικά στις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄ είναι λιγοστός.

Πιστεύουμε ότι και την επόμενη χρονιά θα προσπαθήσουν να φέρουν σε πέρας ένα ακόμα πρόγραμμα.

Ιωάννης Νταλώσης, Γεώργιος Ιωαννίδης

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.