"Τα ποτάμια του χωριού μου"
Σκοπός - Στόχοι του προγράμματος
Συνεργασία με φορείς - πρόσωπα
Με το δημοτικό σχολείο Βρύσης, με Συνταξιούχο δάσκαλο που μας παρείχε κάποιες πληροφορίες, με τους γονείς των νηπίων.
Δραστηριότητες
Δραστηριότητες νοητικού τομέα: διακρίσεις ως προς το σχήμα, χρώμα, σύσταση της ύλης, οσμή, ήχο, γεύση. Χαρτογραφήσεις, μετρήσεις.
Δραστηριότητες Προμαθηματικού τομέα: Χωροχρονικές σχέσεις, έννοιες: πάνω-κάτω, μακριά-κοντά... Προσαρμογή στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα δραστηριοτήτων σχετικών με το νερό. Συγκρίσεις - εκτιμήσεις βάρόυς. Διατάξεις με ασυνεχή ποσά.
Δραστηριότητες Προαναγνωστικού τομέα: Εισαγωγή νέου λεξιλογίου, γλωσσικά παιχνίδια, κατασκευή ιστοριών από εικόνες, πλάθουμε ιστορίες από τη φαντασία μας, κάνουμε ιστορία - κόμικς.
Δραστηριότητες Προγραφικού τομέα: Προσανατολισμός στο χώρο, διεύθυνση της γραφικής κίνησης, τα νήπια κινούνται με σημείο αναφοράς το ποτάμι, καταγράφουν διαδρομές.
Δραστηριότητες Κοινωνικού-Συναισθηματικού τομέα: Οργανώνουμε επίσκεψη με συνταξιούχο δάσκαλο το σπίτι του οποίου είναι γεμάτο με παλιά αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
Το Νηπ/γείο οργανωμένη ομάδα εξερεύνησης του περιβάλλοντος.
- 1η Επίσκεψη στο ποτάμι Μανικιάτης (με συνοδεία γονέων). Έχουμε άμεση πρόσβαση στο ποτάμι, κουβεντιάσαμε, παρατηρήσαμε, πειραματιστήκαμε με αντικείμενα που βουλιάζουν - επιπλέουν. Κάναμε συλλογές από πέτρες, φύλλα, λουλούδια (τραβήξαμε φωτογραφίες, ηχογραφήσαμε τις συνομιλίες, τραβήξαμε βίντεο).
- 2η επίσκεψη στο ποτάμι Μονοδριάτης: Είδαμε τη νεροτριβή, ενημερωθήκαμε για το πώς πλένονται τα ρούχα, για τη χρήση απορρυπαντικού... κάναμε εργασίες στην όχθη γιατί η άμεση πρόσβαση στο ποταμό ήταν αδύνατη (τραβήξαμε φωτογραφίες, ηχογραφήσαμε συνομιλίες).
- Κάναμε συμβολικά παιχνίδια. Ομαδικές εργασίες. Κουκλοθέατρο.
Δραστηριότητες Αισθητικού τομέα: Θεατρικά παιχνίδια, έκφραση μέσα απ' τη λογοτεχνία, μουσικά παιχνίδια, χειροτεχνίες, κολλάζ.
Δραστηριότητες Ψυχοκινητικού τομέα: Παιχνίδια διερεύνησης και δημιουργικότητας, αμφιπλευρικότητας, διάκρισης ήχων. Δραστηριότητες μυϊκού τόνου, λεπτής κινητικότητας.
Στο τέλος της χρονιάς κάναμε έκθεση με τις εργασίες μας, τις χειροτεχνίες και το φωτογραφικό μας υλικό.
Επίσης ανεβάσαμε κουκλοθέατρο τα «τολμηρά ψαράκια», με θέμα σχετικό με τη ρύπανση του νερού.
Αξιολόγηση - Συμπεράσματα - Προτάσεις
Ελένη Τζάνου