Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

1ο Δημ. Σχολείο Ερέτριας - Τάξεις: Ε1, Ε2

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εύβοια - Έκδοση του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Εύβοιας. Η επιμέλεια είναι της Θάλειας Καλαμπαλίκη, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Νοέμβριος 2000
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

"Η θάλασσα"

Σκοπός του προγράμματος
Η ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης με τη γνωριμία των παιδιών με τη θάλασσα, μέσα από πολυποίκιλες προσεγγίσεις.

Στόχοι

  • α) Η συμμετοχή κατά το δυνατόν περισσότερων μαθητών.
  • β) Η εξοικείωση των παιδιών με την έννοια και τη διαδικασία της έρευνας, χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις.
  • γ) Να συμπεράνουν μέσα από την έρευνα την επίδραση της θάλασσας στο κλίμα, τη ζωή των κατοίκων, στην ιστορία του τόπου τους αλλά και στη σημερινή οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της Ερέτριας.
  • δ) Το μέλλον της Ερέτριας είναι αλληλένδετο με το μέλλον της θάλασσας (Συμπέρασμα).
  • ε) Έκφραση και καλλιέργεια δεξιοτήτων.

Δραστηριότητες

  • α) Συγκέντρωση πληροφοριών από εγκυκλοπαίδειες, βιβλία, Αγία γραφή για τη δημιουργία της θάλασσας και του κόσμου καθώς επίσης και από μυθολογική άποψη.
  • β) Συγκέντρωση επιστημονικών στοιχείων που αφορούν τη θάλασσα.
  • γ) Παρακολούθησαν ταινίες σε βίντεο του εθνικού Γεωγραφικού Οργανισμού (National Geographic Society).
  • δ) Γνώρισαν συγγραφείς που γράφουν κυρίως για τη θάλασσα και κατοικούν στην Ερέτρια (Πατεράκης, Σιδερωμένος).
  • ε) Διάβασαν ποιήματα του Οδ. Ελύτη.
  • στ) Συγκέντρωσαν πίνακες ζωγραφικής (φωτογραφίες) του Βολανάκη καθώς επίσης και (φωτογραφίες) τα κολλάζ του Οδ. Ελύτη.
  • ζ) Διαβάσανε το «Είκοσι χιλιάδες λεύγες κάτω από τη θάλασσα» του Ιουλ. Βερν και το «Μόμπι Ντικ» τις περιπέτειες μιας μυστηριώδους άσπρης φάλαινας.
  • η) Συγκέντρωσαν ιστορίες και μύθους που τους διηγήθηκαν παλιοί ψαράδες καθώς επίσης και παροιμίες, που αναφέρονται στη θάλασσα.
  • θ) Επισκέφθηκαν τις ακτές και κατέγραψαν τι ακριβώς είδαν.
  • ι) Επισκέφθηκαν τον αντιδήμαρχο και το λιμενάρχη και τους εξέθεσαν τις απόψεις τους.
  • κ) Επισκέφθηκαν το λιμάνι και πήραν συνέντευξη από ψαράδες και ναυτικούς.
  • λ) Επισκέφθηκαν τα σπίτια του Κων. Κανάρη καθώς και χαρακτηριστικά σπίτια νησιώτικα.
  • μ) Υιοθέτησαν την ακρογιαλιά που βρίσκεται κοντά στο σχολείο τους και φρόντισαν να είναι πάντα καθαρή.
  • ν) Εμπνεύσθηκαν και έγραψαν δικά τους κομμάτια για τη θάλασσα.
  • ξ) Έφτιαξαν έργα (κολλάζ, ψηφιδωτό, ζωγραφική) και τα παρουσίασαν στην έκθεση του σχολείου.
  • ο) Έμαθαν και τραγούδησαν θαλασσινά τραγούδια.

Αξιολόγηση
Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμά τους οι ομάδες πιστεύουμε πως επιτεύχθηκαν και οι πέντε στόχοι του προγράμματος. Η όλη εργασία των παιδιών παρουσιάσθηκε από τα ίδια τα παιδιά στα πλαίσια των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Κάναμε επιλεκτική παρουσίαση πληροφοριών καθώς και τις προτάσεις τους για τη σωτηρία της θάλασσας.

Προτάσεις

Δείχνουμε εμείς πρώτοι το καλό παράδειγμα και δεν πετάμε τίποτα στη θάλασσα. Καθαρίζουμε μια φορά το μήνα την υιοθετημένη ακρογιαλιά και ενημερώνουμε τον κόσμο. Προτείνουμε στο Δήμαρχο να τοποθετήσει κάδους ξεχωριστούς για ανακυκλώσιμα υλικά.

Γαρυφαλλιά Χατήρα

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.