Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Νηπιαγωγείο Δύστου

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εύβοια - Έκδοση του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Εύβοιας. Η επιμέλεια είναι της Θάλειας Καλαμπαλίκη, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Νοέμβριος 2000
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

"Η θάλασσα"

Σκοπός και στόχος του προγράμματος

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά την πατρίδα τους. Τα νησιά, τις ακρογιαλιές, τα έθιμα, τις παραδόσεις.
  • Να ακούσουν νησιώτικη μουσική και τραγούδια.
  • Να μάθουν τα προϊόντα της θάλασσας.
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες με τη ζωγραφική και τις κατασκευές.

Συνεργασία
Συνεργαστήκαμε με τους ψαράδες των Αγ. Αποστόλων, το Λιμεναρχείο, με κατοίκους της περιοχής για τον καθαρισμό των ακτών, και με το 1/θ Νηπιαγωγείο Κριεζών.

Δραστηριότητες

  • Επίσκεψη στην παραλία Αγ. Αποστόλων. Παρατήρηση και φωτογράφηση των ψαράδων, των καϊκιών και διχτυών.
  • Συζήτηση με το Λιμενάρχη, προτάσεις και οδηγίες σχετικά με τη σωστή συμπεριφορά μας, απέναντι στη θάλασσα.
  • Συζήτηση και ανταλλαγή μεταξύ των δύο νηπιαγωγείων για το τι πρέπει να προσέξουν και τι πρέπει να αποφύγουν, τα παιδιά σχετικά με τη θάλασσα.
  • Αναζήτηση οστράκων, κοχυλιών και άλλων θαλασσινών ευρημάτων και καθαρισμός της ακτής.
  • Αφήγηση παραμυθιών σχετικών με τη θάλασσα όπως «Ο Γατοβουτηχτής», «Ιστορίες του Γιαλού και του Γυαλού», «Το ψαράκι μια φορά», «Η ζωή στη θάλασσα» και «Μια μέρα στην παραλία» των Maria Rius και J.M. Parramon. (εκδ. Κέδρος). Επίσης από τη σειρά «Μαθαίνω» "Τα ψάρια και τη θάλασσα" (εκδ. Αστέρας), «Απορίες των παιδιών: Η θάλασσα» της Βούλας Μάστορη, (Αγροτικές Συνεταιριστικές Εκδόσεις: Χαρταετός) και από τη σειρά «Φανταστικά Παραμύθια» "Τη μικρή γοργόνα".
  • Δημιουργία και εικονογράφηση παραμυθιού από τα παιδιά μέσα από τις εμπειρίες τους και τις δραστηριότητες που βίωσαν.
  • Κατασκευή ενυδρείου.
  • Αξιοποίηση από τα παιδιά ενός παλαιού βαρελιού. Έβαψαν και αναπαράστησαν το βυθό και το χρησιμοποιήσαμε για δοχείο απορριμμάτων στην αυλή.
  • Κατασκευή κορνίζας - ψάρι με αναμνηστική φωτογραφία.
  • Ζωγραφική με κηρομπογιά επάνω στο χαρτί Α4 με θέμα το βυθό της θάλασσας. Μετά έβαψαν το χαρτί με κερωμένο γαλάζιο πλαστικό και το τσαλάκωσαν.
  • Ελεύθερη ζωγραφική με τις εμπειρίες τους από τη θάλασσα.
  • Ζωγραφική σε χαρτόνι με κηρομπογιά. Μετά το έβαψαν με μπλε πλαστικό και έπειτα με την τεχνική της χαρακτικής έκαναν ψαράκια. Τέλος με όλες αυτές τις εργασίες παρουσιάσαμε ένα κολλάζ με θέμα τη θάλασσα.
  • Κατασκευή ψαριών με χάρτινα πιάτα.
  • Δημιουργία θαλασσινής γωνίας με δίχτυ, ψάρια και θαλασσινά ευρήματα.
  • Κατασκευή καραβιών με φελιζόλ και κάνσον.
  • Κατασκευή διακοσμητικών μπουκαλιών με κρεμαστά ψάρια.
  • Κολλάζ με θέμα το βυθό της θάλασσας.
  • Ακρόαση νησιώτικων τραγουδιών και χορός.
  • Μουσικό παιχνιδοτράγουδο «Ο Ψαράς»
  • Καλλιτεχνικές εκδηλώσεις για τη λήξη της σχολικής χρονιάς, με δραματοποίηση του παραμυθιού που εμπνεύστηκαν τα παιδιά, μουσικοχορευτικές δραστηριότητες, θαλασσινά τραγούδια, ποιήματα.

Αξιολόγηση
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε όπως είχε σχεδιαστεί. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και με ενθουσιασμό στο πρόγραμμα. Έδειξαν ευαισθησία για το θαλάσσιο περιβάλλον και κατανόησαν τα αρνητικά αποτελέσματα της ρύπανσης στο θαλάσσιο κόσμο. Τα παιδιά των δύο νηπιαγωγείων αντάλλαξαν απόψεις και προτάσεις, για το πως να συμβάλλουν στο να διατηρηθούν καθαρές θάλασσες και ακτές.

Επίσης συνέβαλαν στην ενημέρωση, προτροπή, ευαισθητοποίηση και συμμετοχή των γονέων για τη διατήρηση καθαρότερου περιβάλλοντος.

Συμπέρασμα
Το συμπέρασμα που βγαίνει από την υλοποίηση του προγράμματος είναι ότι αν η περιβαλλοντική εκπαίδευση ξεκινήσει από τη νηπιακή ηλικία και είναι συνεχής, συμβάλλει στο να δημιουργήσει ευαισθητοποιημένα άτομα, υπεύθυνα δραστήρια και ενεργά απέναντι στην καταστροφική ρύπανση του πλανήτη μας.

Νόνα Ασπασία

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.