Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Δημοτικό Σχολείο Ανω Στενής - Τάξεις: Β, Γ, Δ

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εύβοια - Έκδοση του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Εύβοιας. Η επιμέλεια είναι της Θάλειας Καλαμπαλίκη, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Νοέμβριος 2000
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

«Ανακύκλωση χαρτιού»

Σκοπός
Ανάγκη καθαρού οικοσυστήματος

Στόχοι

  1. Να αρχίσει ένα πρόγραμμα Π.Ε. στο σχολείο μας με ένα θέμα γνωστό, που έχει απασχολήσει και ενεργοποιήσει πολλά σχολεία, φορείς και ενώσεις.
  2. Γνώση για τη χρησιμοποίηση πολλών «άχρηστων» υλικών
  3. Να γίνουν οι μαθητές μας διαφημιστές του προγράμματος Π.Ε. και της ανακύκλωσης.
  4. Ευαισθητοποίηση των μαθητών στη φιλοσοφία της Π.Ε., δημιουργία και όξυνση περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών μέσω της ενεργητικής συμπεριφοράς τους στην επίλυση ή άμβλυνση του προβλήματος των «σκουπιδιών».

Συνεργασία
Με τους γονείς των μαθητών, την Υπεύθυνη Π.Ε. του νομού Ευβοίας κ. Θάλεια Καλαμπαλίκη, τον Νίκο Γκουντούρα, αναπληρωτή δάσκαλο στο σχολείο.

Δραστηριότητες

  1. Ενημέρωση των μαθητών για το πρόβλημα των σκουπιδιών. Βγήκαμε στο προαύλιο συγκεντρώσαμε τα σκουπίδια που βρήκαμε και κάναμε διαλογή δουλεύοντας σε ομάδες των 3 ατόμων, σε: χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο, φαγώσιμα οργανικά, (ψωμί, πατάτες), φυσικά οργανικά (φύλλα), πλαστικά μέταλλα και μικτά υλικά.
  2. Συζήτηση στην τάξη σε άλλη ώρα για το τι μπορεί να γίνει. Οι μαθητές γνώριζαν ότι μπορεί να γίνει ανακύκλωση χαρτιού και αλουμινίου. Συζητήσαμε ότι πρέπει πρώτα να εξαντλούμε την επαναχρησιμοποίηση των υλικών πριν πεταχτούν καθώς και να αγοράζουμε με οικολογική σκέψη και συνείδηση.
  3. Κάναμε συζήτηση για ανακύκλωση χαρτιού, γιαλιού, αλουμινίου, πλαστικών (επιγραμματικά) και δημιουργία λιπάσματος με οργανικά υλικά. Επιστροφή λαδιών αυτοκινήτων και μπαταριών.
  4. Δημιουργήσαμε χαρτί στην τάξη από ανακύκλωση εφημερίδων. Οι μαθητές ζωγράφισαν πάνω στο δικό τους χαρτί ομαδικά.
  5. Ορίσαμε χώρο όπου θα φέρνουμε και θα αποθηκεύουμε κάθε μέρα χαρτί από το σπίτι μας για ανακύκλωση. Οι μαθητές ζωγράφισαν ένα χαρτόνι με μαρκαδόρους και δύο χαρτόνια μακρόστενα με πινέλα για την ενημέρωση των συμμαθητών.
  6. Έγινε διαγωνισμός ζωγραφικής μεταξύ των μαθητών σε χαρτί διαστάσεων 1/16 του Α4 περίπου με θέμα την ανακύκλωση. Οι πιο αντιπροσωπευτικές ζωγραφιές, με τη συνεργασία του δασκάλου της πρώτης τάξης μπήκαν σε ένα φυλλάδιο ενημέρωσης το οποίο δημιουργήθηκε για την ενημέρωση των συμμαθητών, των γονέων και κάποιων κατοίκων των χωριών από τα οποία προέρχονται οι μαθητές.

Αξιολόγηση - Συμπεράσματα - Προτάσεις

  • Αρχισε ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης χαρτιού στο Σχολείο της Ανω Στενής. Συγκεντρώσαμε χαρτί εκατό κιλών περίπου και μετά από συζήτηση αποφασίστηκε να το αφήσουμε στους κάδους ανακύκλωσης χαρτιού του Δήμου της πόλης της Χαλκίδας. Η μεταφορά έγινε με τα προσωπικά αυτοκίνητα των δασκάλων.
  • Οι μαθητές γνώρισαν την ξαναχρησιμοποίηση των υλικών μέσα από την τέχνη με ζωγραφική πάνω σε ανακυκλωμένες πρώην «άχρηστες» εφημερίδες.
  • Οι μαθητές έγιναν διαφημιστές του προγράμματος Π.Ε., που έγινε στο σχολείο με τη βοήθεια στην παραγωγή και τη διάθεση του φυλλαδίου ενημέρωσης το οποίο περιείχε τα ζωγραφικά τους έργα.
  • Οι μαθητές μάζεψαν, μετέφεραν και αποθήκευσαν το χαρτί για ανακύκλωση, δηλαδή ευαισθητοποιήθηκαν και ενεργοποιήθηκαν στο πρόγραμμα ανακύκλωσης.

Τέλος μετά από συζήτηση στη τάξη αποφασίστηκε η συνέχιση του προγράμματος και την επόμενη χρονιά, από την αρχή για να είναι τα αποτελέσματα περισσότερο εμφανή.

Δημήτρης Σκριβάνος

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.