Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

2ο Νηπιαγωγείο Ψαχνών

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εύβοια - Έκδοση του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Εύβοιας. Η επιμέλεια είναι της Θάλειας Καλαμπαλίκη, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Νοέμβριος 2000
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

"Ανακύκλωση"

Το πρόγραμμά μας ξεκίνησε με μια επίσκεψη στο παρκάκι της γειτονιάς μας, που πάντα είναι γεμάτα σκουπίδια. Καταγράψαμε τα είδη σκουπιδιών και γυρνώντας στο νηπιαγωγείο διαβάσαμε το παραμύθι «Βρωμοχώρι».

Τα παιδιά μετά την ανάγνωση του παραμυθιού ζωγραφίσαν ότι τους άρεσε περισσότερο.

Σαν δεύτερη φάση επισκεφθήκαμε τον σκουπιδότοπο των Ψαχνών. Στα παιδιά έκανε φοβερή εντύπωση η δυσοσμία και η ασχήμια της περιοχής λόγω των σκουπιδιών. Παρατηρήσαμε ότι γύρω από τη χωματερή υπήρχαν χωράφια που οι άνθρωποι τα καλλιεργούν και συζητήσαμε τι κινδύνους κρύβει αυτό για την υγειά των ανθρώπων αφού ρυπαίνεται το χώμα και ο υδάτινος ορίζοντας.

Αλλη μέρα διαβάσαμε το παραμύθι: «Ο κύριος Μπεν η Μου και τα σκουπίδια». Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού συζητήσαμε τι θα μπορούσαν να γίνουν τα περισσότερα σκουπίδια που πετάμε. Αποφασίσαμε να ξεχωρίζουμε και στην τάξη μας τα σκουπίδια.

Διαβάσαμε επίσης άλλη μέρα το βιβλίο «Η κυρία Ανακύκλωση και οι φίλοι της». Τα παιδιά κατανόησαν ότι κάποια σκουπίδια με την ανακύκλωσή τους μπορούν να ξαναγίνουν καινούργια να τα χρησιμοποιήσουμε ξανά και πόσο μεγάλη σημασία έχει αυτό για την εξοικονόμηση πρώτων υλών.

Τα σκουπίδια που ξεχωρίσαμε στην τάξη μας επειδή στο σχολείο μας δεν έχει κάδους, αποφασίσαμε να τα πάμε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ψαχνών.

Επίσης προσπαθήσαμε και φτιάξαμε ανακυκλωμένο χαρτί από εφημερίδες.

Πιστεύω ότι τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό ως προς το μεγάλο πρόβλημα των σκουπιδιών και της ανακύκλωσης και συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε όλες τις δραστηριότητες.

Κωνσταντίνα Καρρά, Καλομοίρα Τσίρη

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.