Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

1ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εύβοια - Έκδοση του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Εύβοιας. Η επιμέλεια είναι της Θάλειας Καλαμπαλίκη, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Νοέμβριος 2000
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

"Τα ζώα (του σπιτιού, του δάσους, της ζούγκλας,
τα προς εξαφάνιση, τα αδέσποτα)"

Σκοπός - Στόχοι του προγράμματος

  • Να έρθουν σ' επαφή με όλα τα είδη των ζώων.
  • Να γνωρίσουν τον τρόπο της ζωής τους (κατοικία, τροφή, κ.α.)
  • Ευαισθητοποίηση για την προστασία τους.
  • Η συμπεριφορά απέναντι στ' αδέσποτα.
  • Η σημασία των ζώων για τη διατροφή μας.
  • Η χρησιμότητα των ζώων γι' ανθρώπινες δραστηριότητες (τα ζώα ως μεταφορικά μέσα, τα ζώα για άθληση, κ.λ.π.)

Συνεργασία

  • Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπ/σης: Με την κ. Καλαμπαλίκη Ευθαλία, Υπεύθυνη της Περιβαλλοντικής Εκπ/σης Ν. Ευβοίας.
  • Με τους γονείς των νηπίων
  • Με τη γειτονιά μας
  • Με το Δήμο Χαλκίδας
  • Με το Θέατρο Έρευνας, του Δημήτρη Ποταμίτη
  • Με το Ζωοφιλικό Σύλλογο «το καταφύγιο» και την εκπρόσωπό του κτηνίατρο κ. Εύα Κελαϊδάκη.
  • Με την Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Χαλκίδας, τμήμα προβολών, με τον κ. Αντώνιο Κρητικό.
  • Με το άλλο τμήμα του Ν/γείου, τη συνάδελφο κ. Μαρία Καρλατήρα.
  • Με τον ιππικό όμιλο Χαλκίδας, στο Ντερνέκι.

Δραστηριότητες

  • Συζητήσαμε, είδαμε μέσα από φωτογραφίες και εικόνες, είπαμε τις εμπειρίες μας, για όλες τις κατηγορίες των ζώων (του σπιτιού, του δάσους, της ζούγκλας, τα προς εξαφάνιση, τ' αδέσποτα).
  • Φέραμε ζώα στην αίθουσά μας (σκυλάκι, χελωνίτσα, πεταλούδα). Τα είδαμε, μιλήσαμε, τα φιλοξενήσαμε και τ' αφήσαμε ελεύθερα στο φυσικό τους περιβάλλον.
  • Μιλήσαμε για την κατοικία τους, για τον πολλαπλασιασμό τους, κ.λ.π.
  • Είπαμε για τη χρησιμότητά τους στον άνθρωπο και για τους κινδύνους, που απειλούν να εξαφανισθούν, πολλά είδη άγριων ζώων.
  • Επίσης είπαμε για τους τρόπους, που μπορούν τα ίδια τα νήπια να προσφέρουν βοήθεια στ' αδέσποτα ζώα, που συναντούν.
  • Φτιάξαμε ζωγραφιές, μάσκες, καδράκια με ζώα από φακές και γκοφρέ χαρτί κι άλλες κατασκευές με θέμα τα ζώα (μολυβοθήκες - ελέφαντες).
  • Είπαμε και μάθαμε ποιήματα, τραγούδια, παραμύθια, ιστορίες, που μιλούσαν για ζώα.
  • Φτιάξαμε αφίσα με εικόνες, με όλα τα είδη των ζώων.
  • Αγοράσαμε βιβλία με θέμα τα ζώα, για τη βιβλιοθήκη μας.
  • Παρακολουθήσαμε θεατρική παράσταση, το οικολογικό έργο «το Λουρί του Σωκράτη» του Δημήτρη Ποταμίτη, στην Αθήνα.
  • Επισκεφθήκαμε το Ζωολογικό κήπο, στο Ζάππειο στην Αθήνα. Φωτογραφήσαμε τα ζώα.
  • Επεξεργασθήκαμε το ποίημα «Αγαπώ τα ζώα» του Ιωάννη Πολέμη, επίσης το ποίημα «Δεν θα σε χτυπήσω» του Στέλ. Σπεράντζα.
  • Συζητήσαμε με την εκπρόσωπο κτηνίατρο, του Ζωοφιλικού Συλλόγου «το καταφύγιο», κ. Εύα Κελαϊδάκη, για τ' αδέσποτα ζώα της περιοχής.
  • Παρακολουθήσαμε στην κεντρική βιβλιοθήκη Χαλκίδας, προβολή ντοκιμαντέρ στο video, για τα ζώα της Ζούγκλας.
  • Φωτογραφήσαμε διάφορα αδέσποτα (γάτες και σκύλους).
  • Επισκεφθήκαμε με πούλμαν του Δήμου Χαλκίδας, τον Ιππόδρομο στο Ντερνέκι. Είδαμε τα άλογα, τον τόπο διαμονής τους, ιππεύσαμε.
  • Συνθέσαμε την αποχαιρετιστήρια γιορτή μας με τραγούδια, ποιήματα με ζώα. Με το παιχνίδι, η γάτα και το ποντίκι και το παραμυθόδραμα «το συμβούλιο των ποντικών».

Αξιολόγηση - Συμπεράσματα - Προτάσεις
Τα νήπια γνώρισαν καλά τα ζώα, ξεκινώντας από τ' αδέσποτα της γειτονιάς μας.

Οι γονείς και η γειτονιά μας ευαισθητοποιήθηκαν για όλα τα ζώα και κυρίως για τ' αδέσποτα.

Η αλλαγή στη συμπεριφορά τους στην καθημερινή πρακτική ήταν εμφανής, αφού έλαβαν μέρος σ' όλες τις εκδηλώσεις.

Το πρόγραμμα, κατά τη γνώμη μου, πέτυχε και υπήρξε σύσφιξη σχέσεων κι ευαισθητοποίησης των νηπίων, των γονέων τους, της γειτονιάς, των νηπ/γών, πάνω στα ζώα και στην προστασία τους.

Τέλος ομάδες νηπίων και γονέων ανέλαβαν να ταΐσουν αδέσποτα ζώα της γειτονιάς μας.

Αικατερίνη Μεϊντάνη

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.