Σύμφωνα με τη Διακήρυξη και τις προτάσεις της Διακυβερνητικής Διάσκεψης της Τιφλίδας (Οκτώβριος 1997) η Π.Ε. είναι αποτέλεσμα ενός επαναπροσανατολισμού και αναδιάρθρωσης των διαφόρων τομέων και εμπειριών της εκπαίδευσης, με σκοπό να διευκολυνθεί η ολοκληρωμένη αντίληψη των περιβαλλοντικών προβλημάτων και να καταστεί δυνατή μια λογικότερη δραστηριότητα αναφορικά με τα προβλήματα της κοινωνίας.
Ειδικότερα:
- Να προτρέψει τους πολίτες και τις κοινωνικές ομάδες στην αντίληψη της συνθετικότητας του περιβάλλοντος, τόσο του φυσικού, όσο κι αυτού που δημιουργεί ο άνθρωπος - συνθετότητα που οφείλεται στην αλληλεπίδραση των βιολογικών, φυσικών, κοινωνικών, οικονομικών και πολιτισμικών πλευρών - καθώς και στην απόκτηση των γνώσεων, των αξιών, των συμπεριφορών και των απαραίτητων πρακτικών ικανοτήτων, ούτως ώστε οι πολίτες να συμμετάσχουν κατά τρόπο υπεύθυνο και αποτελεσματικό στην προτροπή και επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και τη διαχείριση της ποιότητας του περιβάλλοντος.
- Να καταδείξει τις οικονομικές, πολιτικές και οικολογικές αλληλεξαρτήσεις του σύγχρονου κόσμου, στον οποίο οι αποφάσεις και οι συμπεριφορές διαφόρων κρατών μπορούν να έχουν συνέπειες διεθνούς απήχησης.
- Να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην κατανόηση των σύνθετων σχέσεων που υφίστανται μεταξύ της κοινωνικό-οικονομικής ανάπτυξης και της βελτίωσης του περιβάλλοντος.
- Να παράσχει τις απαραίτητες γνώσεις για την ερμηνεία των σύνθετων φαινομένων που διέπουν το περιβάλλον, για την ανάπτυξη των ηθικών, οικονομικών και αισθητικών αξιών, οι οποίες, αποτελώντας τη βάση ενός αυτοελέγχου, ευνοούν την υιοθέτηση συμπεριφορών σύμφωνων με τη διατήρηση και τη βελτίωση του περιβάλλοντος.
- Να δώσει τις απαραίτητες γνώσεις για την απόκτηση των διαφόρων πρακτικών γνώσεων που απαιτούνται για το σχεδιασμό και την εφαρμογή αποτελεσματικών λύσεων στα περιβαλλοντικά προβλήματα.
- Να επιδιώξει την ευρύτερη σύνδεση των εκπαιδευτικών διαδικασιών με την πραγματικότητα, δομώντας τις δραστηριότητές της γύρω από τα περιβαλλοντικά προβλήματα, που τίθενται έντονα σε ορισμένες κοινότητες, και να αναλύσει τα προβλήματα αυτά στη βάση διεπιστημονικών και συνολικών προσεγγίσεων που θα επιτρέψουν τη σαφή κατανόησή τους.
(Πηγή: Π.Ε. Ευγ. Φλογαϊτη)
© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.