Το γεγονός είναι ότι πολλοί διαβάζουν με το φόβο του βαθμού. Καλός βαθμός δε σημαίνει πάντα αγάπη για τη μάθηση, όπως και χαμηλός βαθμός δε σημαίνει πάντα ανικανότητα ή αδιαφορία.
Ο βαθμός δεν αρκεί για να κρίνει την αξία ενός μαθητή. Πολλά αξιόλογα παιδιά μπορεί να έχουν χαμηλούς βαθμούς, ενώ από την άλλη υπάρχουν και οι βαθμοθήρες, που αδιαφορούν για την ουσία και μόνο βαθμούς μαζεύουν, με κάθε τρόπο.
Μπορεί να φαίνονται αναγκαίοι οι βαθμοί, αλλά, αν δεν υπήρχαν, θα υπήρχε περισσότερη ειλικρίνεια και καλύτερες σχέσεις, και μεταξύ των μαθητών και μεταξύ καθηγητών και μαθητών.
Αυτό που πιστεύω είναι ότι όποιος θέλει να μάθει και να προχωρήσει, δεν τον σταματούν οι βαθμοί.
Χριστίνα Μπίρμπα
****
Μάλλον είναι αναγκαίο κακό οι βαθμοί, αλλά εμείς οι ίδιοι φταίμε.
Δε θα χρειάζονταν καθόλου οι βαθμοί, αν ήμασταν πιο ώριμοι και πιο ειλικρινείς, αν είχαμε περισσότερη αυτογνωσία και δεν ήμασταν τόσο πολύ συμφεροντολόγοι.
Αλλά, έτσι όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, είναι απαραίτητο να υπάρχουν οι βαθμοί, διαφορετικά θα επικρατούσε ένα χάος.
Κατερίνα Μυστριώτη
****
Η πραγματική αξία ενός μαθητή είναι ο χαρακτήρας του και δεν έχει να κάνει με το βαθμό. Ο μαθητής που προσπαθεί και δεν έχει καλούς βαθμούς είναι για μένα καλύτερος από εκείνον που έχει μεγάλους βαθμούς και γι' αυτό το λόγο φέρεται εγωιστικά προς τους άλλους.
Το μόνο καλό που βλέπω στους βαθμούς είναι ότι μας παρακινούν να διαβάζουμε και να έχουμε και κάποια γνώμη για την επίδοσή μας.
Αν, όμως, δεν υπήρχαν βαθμοί, θα υπήρχε περισσότερη ειρήνη ανάμεσά μας, θα ήμασταν ίσοι και θα έλειπαν οι ανταγωνισμοί κι οι ζήλιες.
Γενικά, δε θα έπρεπε να μας επηρεάζουν τόσο πολύ οι βαθμοί και να στενοχωρούμαστε ή να χαιρόμαστε τόσο πολύ εξαιτίας τους. Ασχετα από τους βαθμούς, θα πρέπει να προσπαθούμε και να είμαστε εντάξει με τον εαυτό μας. Να χαιρόμαστε όταν είμαστε εντάξει με τον εαυτό μας και να στενοχωρούμαστε όταν δεν είμαστε.
Ντιάνα Σκουτέλνικ