Θεατρική παράσταση Οι μαθητές της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Παραλίας, παρουσίασαν με την βοήθεια του δασκάλου τους Αντωνιάδη Αμανατίου - ως θεατρικό δρώμενο, τη διασκευή της αρχαίας τραγωδίας: «Προμηθέας Δεσμώτης».
Στόχος της δραστηριότητας ήταν:
- Να εξοικειωθούν τα παιδιά με την αξιοποίηση της αρχαίας γραμματείας, ως αφετηρία για την έκφραση σύγχρονων - ριζοσπαστικών προβληματισμών, συναισθημάτων και αισθητικών μορφών.
- Να σταθούν τα παιδιά - στα πλαίσια των δραματικών τους ρόλων - στην σκηνή, ξεπερνώντας δυσκολίες έκφρασης που παρουσιάζονται όταν απευθύνονται σε κοινό ενηλίκων.
- Να αξιοποιηθεί η σατιρική διάθεση του εφηβικού λόγου και τα ανατρεπτικά χαρακτηριστικά της λογικής και να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά να κοινοποιήσουν στοιχεία της ιδιαίτερη κουλτούρας των συνομήλικων με ένα ευρύτερα αποδεκτό τρόπο.
Εκθεση χειροτεχνημάτων Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Παραλίας, σε όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, εργάστηκαν στο μάθημα της αισθητικής αγωγής, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους (Σιαμιώτη Βαγγέλη και Καραμίτζιου Αθανασία) χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά και αναπτύσσοντας αισθητικές φόρμες. Το αποτέλεσμα ήταν η κατασκευή μίας σειρά αντικειμένων.
Τα αντικείμενα αυτά λόγω της αισθητικής, παιδαγωγικής και συναισθηματικής αξίας που σύμφωνα με τους πρωταγωνιστές αυτής της προσπάθειας είχαν, τα εξέθεσαν σε έκθεση.
Οι στόχοι που τέθηκαν σε αυτή την εκπαιδευτική δραστηριότητα ταξινομήθηκαν σε διάφορα επίπεδα:
- Αισθησιοκινητικές δεξιότητες και συντονισμοί σχημάτων.
- Εξοικείωση με μία σειρά υλικά και τις τεχνικές χειρισμού τους.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας μέσα στην ομάδα στην βάση της εκτέλεσης ενός κοινού έργου.
- Έκφραση συναισθημάτων, επιθυμιών και ιδεών των μικρών μαθητών.
Μουσικοκινητική δραστηριότητα Οι μουσικοκινητικές δραστηριότητες τις οποίες εντάξανε (πειραματικά) στο πρόγραμμα της Α΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου παραλίας είχαν ως σκοπό σύμφωνα με τους πρωταγωνιστές αυτού του προγράμματος να εμπλέξουν τα παιδιά σε μία δραστηριότητα, η οποία αποτελούσε την βασική εμπειρία ώστε να αναπτυχθούν σταδιακά μία σειρά αισθητικοκινητικές δεξιότητες, κοινωνικές ικανότητες αλλά και (με την εξελικτική πρόοδο του παιδιού) αφηρημένες έννοιες και νοητικά σχήματα. Τα παιδιά μέσα στο ειδικά διαμορφωμένο περιβάλλον της σχολικής τους αίθουσας είχαν την δυνατότητα καθ΄ όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς να γνωριστούν με την μουσική και να την συνδυάσουν με κινητικές ρουτίνες και φανταστικά σενάρια. Παίζοντας έκαναν τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο των ηχητικών διακρίσεων, των δομών και των ρυθμών που συγκροτούν τον κόσμο της μουσικής. Η διδασκαλία της μουσικής σε αυτή την ηλικία (όπου οι φωνητικές χορδές και το αυτί παρουσιάζουν μεγάλη εξέλιξη) στοχεύει απλά στην παροχή των πρώτων ερεθισμάτων. Οι δραστηριότητες εξελίσσονταν μέσα στον χώρο και οι μικροί μαθητές και μαθήτριες έπαιζαν με τις νότες, τις χορδές και τα πλήκτρα, ζωγράφιζαν, κινούνταν, έπλαθαν τα δικά τους φανταστικά σενάρια και παραμύθια, τραγουδούσαν, μάθαιναν να χρησιμοποιούν τα κρουστά. Όλες αυτές οι δραστηριότητες αναπτύσσονταν με αφορμή επιλεγμένη μουσική η οποία «συντόνιζε», «καθοδηγούσε» και όριζε τις δραστηριότητες...
Την προσπάθειά τους αυτή βοήθησε αποφασιστικά, ως τεχνικός σύμβουλος αλλά και με τη συχνή παρουσία της στο σχολείο της Παραλίας, η κυρία Δέσποινα Λαθούρα - διευθύντρια του Ωδείου ΜΑΡΣΥΑΣ, η οποία έχει μακροχρόνια εμπειρία από την επιτυχημένη εφαρμογή προγραμμάτων μουσικοκινητικής αγωγής στις μικρές ηλικίες. Η κυρία Λαθούρα συνεργάστηκε με την δασκάλα της τάξης κυρία Χαρισοπούλου και αφού συζήτησαν αναλυτικά, τόσο τη μουσική όσο και την παιδαγωγική πλευρά κατάληξαν σε ένα πρόγραμμα μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων το οποίο ανάπτυξαν σε όλη την διάρκεια της χρονιάς. Τμήμα του μουσικοκινητικού αυτού προγράμματος παρουσίασαν την Τετάρτη 13 Ιουνίου 2001 και ώρα 8.00μ.μ. στα πλαίσια των πολιτιστικών εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν σε όλα τα σχολεία του Δήμου Αυλίδας, με σκοπό να αποχαιρετίσουν όλοι μαζί την σχολική χρονιά που πέρασε, και να καλωσορίσουν το καλοκαιράκι που ήρθε.
|