Σύμφωνα με σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του υπουργού Ανάπτυξης και των υφυπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, το οποίο κατατέθηκε για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καταργείται η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και συνιστάται Γενική Διεύθυνση Καταναλωτή στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με το σχέδιο Π.Δ. οι αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Καταναλωτή, είναι: α) Να εισηγείται τη χάραξη και την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της προστασίας του καταναλωτή, β) Να μεριμνά για τον έλεγχο της εφαρμογής της νομοθεσίας που αφορά την προστασία του καταναλωτή και γ) Να ασκεί τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών που υπάγονται σε αυτήν.
Η ΓΔΚ θα συγκροτείται από τις διευθύνσεις: α)Πολιτικής Καταναλωτή, β) Προστασίας Καταναλωτή, γ) Τεχνολογικής Προστασίας. Η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή θα αποτελείται από τα τμήματα: 1) Καταναλωτικών Αγαθών, 2) Υπηρεσιών, 3) Υποστήριξης.
Τα δύο πρώτα τμήματα, μεταξύ των άλλων, θα δέχονται καταγγελίες, αναφορές και παράπονα καταναλωτών και Ενώσεων καταναλωτών για παραβιάσεις των κανόνων που αποβλέπουν στην προστασία του καταναλωτή από καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες και ειδικότερα σε σχέση με την ποιότητά τους, την ποσότητά τους, τα συστατικά ή τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Επίσης τα δύο εν λόγω τμήματα θα διερευνούν τη βασιμότητα των σχετικών καταγγελιών, θα ελέγχουν (και αυταπαγγέλτως) την παράβαση των κανόνων οι οποίοι αποβλέπουν στην προστασία του καταναλωτή, προκειμένου να διασφαλίζεται η προστασία της υγείας και ασφάλειας των καταναλωτών. Ακόμα θα παρέχουν στους καταναλωτές συμβουλές και βοήθεια στις περιπτώσεις που υφίστανται βλάβη ή ζημιά από αγαθά ή υπηρεσίες και μεριμνούν για την επίλυση προβλημάτων των καταναλωτών.
Τέλος τα εν λόγω τμήματα θα επιβάλλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις στους παραβάτες της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή.
Δημοφιλέστερα της έκδοσης
Εμφάνιση όλων των εκδόσεων
|