Το θέμα άνοιξε ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. ΒΕΚΙΝΗΣ λέγοντας ότι η ναυπηγική εταιρεία με την επωνυμία ΗΛΙΑΣ - ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, που εδρεύει στον Πειραιά με αίτησή της, ζητάει από τον Δήμος Αυλίδας την γνωμάτευσή του, προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στους χώρους των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων.
Αντικείμενο της δραστηριότητας αυτής ανέφερε ο κ. Βεκίνης, θα είναι η ανέλκυση και καθέλκυση σκαφών αναψυχής, τουριστικών, αλιευτικών και άλλων παρόμοιων, καθώς και η κατασκευή και η επισκευή τους. Δηλαδή πρόκειται για μία δεύτερη εταιρεία, η οποία μέσα στα πλαίσια λειτουργίας των Ναυπηγείων, θα αναλάβει μέρος των εργασιών που σήμερα πραγματοποιούνται εκεί καθώς και επέκταση των εργασιών πάντα στον επισκευαστικό και κατασκευαστικό ναυτιλιακό τομέα.
Μαζί με την αίτησή της η εν λόγω εταιρεία, επισυνάπτει και απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ, σχετική με την ανανέωση της έγκρισης περιβαλλοντικών όρων των Ναυπηγείων Χαλκίδας, η οποία περιλαμβάνει και τον χώρο που θα καταλάβει για τις δραστηριότητες αυτές.
Όμως κ. Δήμαρχε τόνισε ο κ. Βεκίνης και κύριοι συνάδελφοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, τίθεται ένα τεράστιο κατά την γνώμη μου θέμα. Πως είναι δυνατόν να αποφασίσουμε έστω και γνωμοδοτικά ότι συμφωνούμε με το παραπάνω αίτημα της εταιρείας όταν:
- Συνείδην βεβαρημένη από τις τόσες βιομηχανικές μονάδες η περιοχή, προστεθεί ακόμα μία.
- Η μόλυνση που θα προκληθεί στον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο θα αυξηθεί.
- Θα βρίσκονται σε αντίφαση οι ενέργειες που κάνουμε για ανάδειξη του γειτονικού αρχαιολογικού χώρου, απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, η οποία απαγορεύει οποιαδήποτε επέκταση και
- Υπάρχει επίσης η απόφαση του κεντρικού αρχαιολογικού Συμβουλίου με την οποία απαγορεύεται κάθε είδους επέκταση.
Και κατέληξε λέγοντας ότι για τους παραπάνω σοβαρούς λόγους προτείνει την απόρριψη της αίτησης εγκατάστασης και δραστηριοποίησης της εν λόγω εταιρείας.
Η εκπρόσωπος των Ναυπηγείων και Δικηγόρος της εταιρείας κ. ΑΝΔΡΩΝΟΥ ΜΑΡΙΑ παίρνοντας τον λόγο τόνισε ότι υπήρχε μία λάθος τοποθέτηση από τον κ. Βεκίνη, μια και στο υπόμνημα που έχει καταθέσει η εταιρεία αναφέρει ότι δεν πρόκειται για επέκταση της ήδη υπάρχουσας βιομηχανίας αλλά για μία αίτηση, που αφορά την μία εκ των δύο εταιρειών που εκμεταλλεύονται τώρα το παλιό Ναυπηγείο Χαλκίδας.
Συνέχισε εξηγώντας ότι με την πώληση του Ναυπηγείου από την ΕΤΒΑ, επιτράπηκε και αγοράστηκε το παλιό Ναυπηγείο από την εταιρεία την σημερινή. Οι νέες εγκαταστάσεις αγοράστηκαν από άλλη εταιρεία του ομίλου Ηλία και αυτό το καινούργιο τμήμα λειτουργεί ήδη υπό την εκμετάλλευση της εταιρείας Ναυπηγεία Χαλκίδας Α.Ε. στην οποία έχει εκδοθεί και καινούργια άδεια.
Το Ναυπηγείο μέχρι που έκλεισε επί Λελάκη τον Απρίλιο του 1999, είχε άδεια λειτουργίας ενιαίο παλιάς και νέας εγκατάστασης υπό έναν φορέα, άδεια αορίστου χρόνου με τους περιορισμούς που αναφέρει η άδεια αυτή και είναι σε γνώση σας.
Η άδεια λειτουργίας μίας εγκατάστασης εκμετάλλευσης, αφορά την εκμετάλλευση και όχι τον φορέα. Όταν αλλάζει ο φορέας, αυτομάτως πρέπει να αλλάξει και η άδεια, να ανανεωθεί στο όνομα του νέου φορέα.
Κατέληξε λέγοντας ότι το πρόβλημα είναι αν η άδεια ακολουθεί την εγκατάσταση και μια και συμβαίνει αυτό πρέπει να ανανεωθεί απλώς το όνομα του νέου επενδυτή.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Β. ΒΙΣΒΙΝΗΣ συμφώνησε με τον εισηγητή κ. Βεκίνη και τόνισε ότι είναι επιτέλους καιρός να σταματήσει το δίδυμο της μόλυνσης και της ρύπανσης για την περιοχή που είναι το Ναυπηγείο και ο βιολογικός καθαρισμός και ότι ο Δήμος πρέπει να προχωρήσει επιτέλους στην αξιοποίηση των παρακείμενων αρχαιοτήτων της Αυλίδας.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Α. ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ αφού ανέφερε ότι βρίσκει σεβαστές τις απόψεις της κ. Ανδρώνου, τόνισε ότι οι απόψεις αυτές δεν τον πείθουν και δεν πρέπει να πείθουν κανέναν μια και αυτοί τρώνε την μόλυνση από όλες τις βιομηχανίες και τις μονάδες εδώ και δεν τους σέβονται ούτε στο ελάχιστο, όχι σαν ανθρώπους αλλά ούτε και σαν ζώα.
Ο επίσης εκπρόσωπος των Ναυπηγείων κ. Ν. ΜΠΟΥΛΑΣ παίρνοντας τον λόγο τόνισε για άλλη μία φορά ότι δεν πρόκειται για επέκταση αλλά για το ίδιο το Ναυπηγείο το οποίο ήδη λειτουργούσε το 1972 και όταν το πήρε ο νέος αγοραστής είπε «Θα κάνω βαρύ Ναυπηγείο και ελαφρύ Ναυπηγείο».
Τα σκάφη αναψυχής ανέφερε ο κ. Μπουλάς δεν είναι νέα δραστηριότητα αλλά περιλαμβανόταν στην παλιά δραστηριότητα.
Όσον αφορά το θέμα της ρύπανσης κατέληξε, και αν κάποιος πιστεύει κάτι τέτοιο, ας τοποθετηθεί πάνω στο πρόβλημα, για να μπουν κάποιοι περιοριστικοί όροι για το Ναυπηγείο.
Ο κ. ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ παίρνοντας τον λόγο και αφού τόνισε ότι σαφώς και δεν πρέπει να συζητήσουν καν το ζήτημα του να γνωμοδοτήσουν θετικά την νέα μονάδα, έθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο μία γενικότερη διάσταση. Πρότεινε να εξουσιοδοτήσουν τον Δήμαρχο με απόφασή τους, να παρέμβει και πέρα από την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, στο ΥΠΕΧΩΔΕ, στην Δ/νση Βιομηχανίας ή οπουδήποτε, ώστε αυτό να μην περάσει.
Επίσης ανέφερε ότι θα πρέπει να εξετάσουν αν η άδεια η οποία χορηγήθηκε το 2000 τηρείται σύμφωνα με τους όρους του περιβαλλοντικούς με τους οποίους είχε δοθεί.
Ο κ. ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΟΥ ήταν ο τελευταίος Δημοτικός Σύμβουλος που τοποθετήθηκε πάνω στο θέμα αναφερόμενος και αυτός στην μόλυνση που προκαλεί το Ναυπηγείο όχι μόνο στον εν λόγω χώρο αλλά και στην θάλασσα. Η θάλασσα της περιοχής με τα καράβια που καθημερινά σταθμεύουν εκεί, έχει γίνει άτυπο λιμάνι είπε χαρακτηριστικά.
Έκλεισε ρωτώντας την κ. Ανδρώνου, αν θα τους δωθεί καμία αποζημίωση και αν όντως εκδικάστηκε και καταδικάστηκε η υπόθεση του EUROBULKER, απάντηση που δεν δόθηκε.
|