Το ζήτημα των υπέρογκων αυξήσεων που επιφέρει ο Νόμος 2948/2001 (άρθρο 20) στα τέλη κυκλοφορίας των Αγροτικών Αυτοκινήτων, θίγει με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τους Υπουργούς Οικονομίας - Οικονομικών και Γεωργίας, ο Βουλευτής Ευβοίας της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. Αναστάσιος Λιάσκος.
Σύμφωνα με τον πιο πάνω Νόμο για το 2002 διαφοροποιείται ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των Αγροτικών Αυτοκινήτων, για τον προσδιορισμό των οποίων θα λαμβάνεται υπόψη σχετική κλίμακα, η οποία έχει ως βάση το μικτό βάρος των αυτοκινήτων αντί του ωφελίμου όπως ίσχυε το 2001.
Έτσι λοιπόν η πρώτη κατηγορία της κλίμακας αναφέρεται στα αυτοκίνητα με μικτό βάρος έως 3.500 κιλά, στα οποία αντιστοιχούν τέλη κυκλοφορίας 73 ΕΥΡΩ (24.875 δραχμές). Στην κατηγορία αυτή ανήκει το 90% περίπου των Αγροτικών Αυτοκινήτων, τα οποία μέχρι την εφαρμογή του Νόμου 2948/2001 πλήρωναν τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το ωφέλιμο φορτίο τους επί 16 δραχμές ανά κιλό. Δηλαδή αγροτικό αυτοκίνητο με ωφέλιμο φορτίο 300 κιλά, μέχρι το 2001 πλήρωνε τέλη κυκλοφορίας 4.800 δραχμές, ενώ από 2-1-2002 θα κληθεί να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας αυξημένα κατά 420% (25.000 δραχμές περίπου) ενώ Αγροτικό ωφελίμου φορτίου 600 κιλών, από 9.600 δραχμές που πλήρωνε, θα πληρώσει τώρα 25.000 δραχμές περίπου (αύξηση 160%), αναφέρει χαρακτηριστικά ο Βουλευτής στην ερώτησή του και υπενθυμίζει στην Κυβέρνηση ότι αντί να προχωρήσει στην υλοποίηση προηγούμενων υποσχέσεών της στην κατεύθυνση στήριξης των σκληρά δοκιμαζόμενων εδώ και αρκετά έτη αγροτών, προβαίνει σε ενέργειες όπως η συγκεκριμένη, επιδεινώνοντας έτσι την τραγική οικονομική τους κατάσταση και αφαιμάζοντας το αγροτικό εισόδημα.
Καταλήγοντας ο κ. Λιάσκος ρωτά τους πιο πάνω Υπουργούς, εάν προτίθενται με νομοθετική ρύθμιση, να απαλλάξουν τους ιδιοκτήτες αγροτικών αυτοκινήτων από τις υπέρογκες αυξήσεις που επιφέρει ο Νόμος 2948/2001 στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τους.
|